קידום אתרים אורגני לעסקים קטנים

עסקים רבים מגיעים אל המסקנה הבלתי נמנעת כי קידום אתרים הוא שיטת הפרסום המודרנית באינטרנט ולמעשה שיטת הפרסום המובילה בכלל... אל מול האופציות כמו עיתונים, רדיו, פליירים ואפילו שיטות פרסום יצירתיות אחרות לא יכולות להחליף את הכוח הפרסומי שמציע האינטרנט.

הגדולה האמיתית של האינטרנט הוא יישור הקו עם חברות גדולות וטווח האפשרויות שלא היה קיים בעבר. קחו לדוגמא חנות אלקטרוניקה אשר מוכרת מסכי LCD  ורק לפני עשר שנים הייתה מוגבלת לאזור בו הייתה יושבת כלומר קהל הלקוחות שלה היה העיר בה החנות נמצאת.

כיום כללי המשחק השתנו ואותה חנות יכולה להציע את מרכולתה לכל אחד בכל עיר בעזרת האינטרנט ושירות משלוחים אמין. כל מה שאתם צריכים הוא להופיע כאשר אנשים מחפשים את המוצרים / השירותים שאתם מציעים ואתר שבנוי בצורה נכונה כדי להרוויח אונליין.



רגע לפני קידום אתרים אורגני ומה זה בכלל?
לפני שנתחיל עם הסבר על קידום אתרים אורגני ואיך הוא יכול לעזור לעסק שלכם באינטרנט חשוב להבין איך מנועי חיפוש עובדים ולמה חייבים לפרסם כדי להצליח באינטרנט.

בכדי להבין כיצד מנועי חיפוש כדאי לחשוב על מנוע חיפוש כעל ספרנית (כן כן ספרנית) ועל המידע ברשת כספרים אשר יושבים מדפים בספריה. כל ספריה ואפילו הכי קטנה מחולקת לקטגוריות כדי שנוכל למצוא את הספר הנכון בקלות....

הדבר נכון פי כמה כאשר מדובר על האינטרנט אשר מכיל כמות אינסופית של מידע... בכדי לסדר את המידע הפעולה הראשונה שמנסה לעשות מנוע החיפוש הוא לקטלג את המידע בצורה כזאת... ראשית הוא מקטלג את האתר בקטגוריה מסוימת לדוגמא "בניית אתרים" ואז מקטלג את הדף המסוים אותו הוא סורק בתת קטגוריה כמו לדוגמא "בניית אתרי וורדפרס"...

בצורה כזאת יכול מנוע חיפוש לגשת אל הקטגוריה המתאימה בהתאם למינוח או מילת המפתח שהקלדתם במנוע החיפוש ולהחזיר לכם תוצאות בצורה מהירה במיוחד. השאיפה של מנועי החיפוש היא להחזיר לכם תוצאה מדויקת ככל האפשר וכזאת אשר עונה על השאלה שלכם.. איזה שאלה??

מחרוזת חיפוש = שאלה!
כאשר אתם מקלידים מילה במנוע החיפוש אתם מקלידים למעשה שאלה... אם הקלדתם את המונח "קידום אתרים אורגני" הקלדתם למעשה (למרות שאתם לא רואים את זה) "אפשר מידע על קידום אתרים אורגני?"... מסיבה זאת גוגל וגם מנועי חיפוש אחרים אשר מדביקים את הפער מחזיר לכם תמיד תוצאות מגוונות שכוללות מידע וגם נותני שירות וכך מנסה לענות על השאלה שלכם בצורה שתשביע את רצונכם.

למרות זאת אנו מגלים פעמים רבות שמנועי חיפוש לא שולחים אותנו לדף הנכון ואנו נאלצים לחזור אחורה ולפתוח עוד מספר אתרים עד שאנחנו מוצאים את מה שחיפשנו.. זה אומר שהשאילתה שלנו לא נענתה והגדלנו את אחוז הנטישה (Bounce rate) של הדף הראשון אליו נכנסנו.

מה זה אומר לגבי הדפים באתר שלכם?
כאשר בונים דף חדש באתר שלכם או מתקנים דף קיים חשוב לשים את עצמכם ברגליו של המבקר באתר. דרך אחת לקבל הרגלי גלישה, אילו מילים הובילו לאתר שלכם ובאיזה דפים ביקרו באתר שלכם ניתן לעשות על ידי ניתוח מעמיק של הסטטיסטיקה אשר מוטמעת באתר שלכם.

אם אתם למדים שיש לכם דפים מהם יוצאים המון גולשים / נוטשים את האתר הגיע הזמן לסדר דפים אלו כך שיעודדו את הגולש להקליק אל הדף הבא.. אולי המידע בדף זה גורם לגולש לא לרכוש / לא להזמין מכם שירותים.

איך קידום אתרים אורגני עוזר להצליח באינטרנט?
כעת שאנו מבינים כי מנועי חיפוש מציגים את האתרים אשר אמורים לענות על "השאלה" שהזנת במנוע החיפוש ובמקביל אנו יודעים שמנועי חיפוש מציגים רק 10 תוצאות בעמוד הראשון אלא אם הגדרתם להם אחרת הגיע הזמן לשאול איך אנחנו יכולים להופיע בתוצאות הראשונות?

נתונים סטטיסטיים מלמדים כי מרבית הגולשים (למעלה מ87%) לא עוברים לעמוד השני בתוצאות החיפוש בגוגל ומקליקים עד אחד מעשרת האתרים הראשונים ורובם מקליקים על אחד מ6 האתרים הראשונים ולכן אם אנחנו רוצים להצליח באינטרנט גם אנחנו צריכים להתברג באחד מעשרת המקומות הראשונים באיזושהי מילת מפתח רצויה ועדיף בכמה מילות מפתח רצויות.

קידום אתרים אורגני החל את דרכו כמענה לצורך זה ומקדם אתרים אורגני (מוצלח) עושה כל שביכולתו לשפר את מיקומי האתר שלכם בתוצאות החיפוש של מילות מפתח פופולאריות. כיום קידום אתרים אורגני הפך להרבה יותר ממרדף אחר המיקום של מילת מפתח כזאת או אחרת והפך במהותו לשיטת הפרסום היעילה ביותר ברשת.

מכיוון שאנו גולשים באתרים רבים ברשת הישראלית ומגיעים בדרכים מוזרות אל הספק הסופי או אל המידע שאנו מחפשים מנסים מקדמי אתרים לפרסם את האתר של הלקוח בכל מקום אפשרי ברשת ולבנות אל האתר הבית שלו מספר רב ככל האפשר של קישורים בדרכים שונות ומגוונות כמו לפרסם מאמרים מקצועיים בשמו, להגיש את האתרים עם תיאורים מפתים ומידע יצירת קשר אל אינדקסים אשר מרכזים בעלי מקצוע ואתרים.

אז מה חשוב לדעת?
אם יש לכם אתר אינטרנט אטרקטיבי או אם אתם נמצאים בתהליך הבנייה של אתר אינטרנט חדש לבית העסק שלך ואתה רוצה להכניס לקוחות חדשים מהאינטרנט אתה חייב לפרסם באינטרנט. את מסע הפרסום שלך באינטרנט תוכל לעשות באחת משתי דרכים... הראשונה היא פרסום בעזרת גוגל אדוורדס כלומר פרסום ממומן בגוגל (ממשק המודעות של גוגל) או בעזרת חברת קידום אתרים.

חשוב לדעת כי זה לוקח זמן ולכן כדאי להתחיל מוקדם ולא לחשוב שתראו תוצאות מייד.. לרוב מסע קידום אתרים אורגני מתחיל להראות תוצאות לאחר 3-4 חודשים ולא לפני זה... חשוב לשמור על תקשורת רציפה של פעם פעמיים בשבוע עם מקדם האתר שלכם כדי לשאול אם יש התקדמות ואולי לשאול מאיפה הוא בנה לכם קישורים השבוע...

נסו להתקין סרגלי כלים אשר מציגים מדדים שונים של האתר שלכם באינטרנט כמו כמות הקישורים המצביעים אל האתר שלכם... דירוג תנועה של אתר אלקסה העולמי, כמו דליש'סים עשו לאתר שלכם ועוד שלל פרמטרים אשר מוצגים בסרגלי הכלים בצורה אוטומטית.

קידום אתרים בחינם?
רוצים לנסות לקדם את האתר שלכם בעצמכם? אני לא רואה בזה שום דבר רע.. כול עוד תתנהגו בצורה הולמת ולא תנסו לעשות ספאם או להפוך את האתר שלכם למחסן של מילות מפתח במקום אתר אשר מציג תוכן איכותי אתם בהחלט יכולים לנסות ואולי גם להצליח לקדם את האתר שלכם ברשת בכוחות עצמכם... כמובן שזה תלוי בכמות הזמן שיש לכם לקרוא וללמוד אבל אם את/ה בעל עסק ואתה קורא מאמר זה אתה בדרך הנכונה.

צריך לזכור שגוגל ומנועי חיפוש אחרים משתמשים בפרמטרים מוגדרים מראש כדי לדרג את חשיבות האתר שלכם ברשת האינטרנט. רשימת הפרמטרים של גוגל כוללת למעלה מ200 משתנים ואף אחד למעט מהנדסי גוגל בכירים לא יודע מהם בדיוק אך ישנם מספר פרמטרים שאנו יודעים בוודאות כי משפיעים על הצלחת האתר..

1. כמות הקישורים שמצביעים אל האתר שלכם
2. כמות ואיכות (חשוב!!) התוכן באתר שלכם
3. כמה זמן האתר שלכם קיים ברשת
4. האם האתר שלכם בנוי בצורה נכונה
5. האם האתר שלכם חי ומשתנה מעת לעת

מה אתם יכולים לעשות בעצמכם?
יש הרבה דברים שאתם יכולים לעשות בעצמכם.. התחילו עם בניית קישורים בצורה סדירה ורגועה.. זה נכון ומותר להגיש את האתר שלכם ל3 עד 5 אינדקסים בכל שבוע רק נסו לכתוב תיאור אתר / תיאור עסק מעט שונה בכל אינדקס

זה מעולה לכתוב מאמרים ולשלב ישירות בטקסט קישורים ממילות המפתח הרצויות אל הדפים המתאימים ביותר למילים אלו באתר שלכם.. אפילו רופאים ומדענים נמדדים בעולם בכמות הפרסומים שהם עשו וכשאני אומר פרסומים אני מתכוון למחקרים כתובים דהיינו מאמרים ולכן השקיעו באיכות המאמרים.

נסו להקים בלוג חיצוני והשקיעו בכתיבה של מאמרים בנושא בו אתם עוסקים מפעם לפעם וקדמו גם את בלוג זה.. אם הוא יהיה איכותי מספיק תוכלו להציע את הבלוג בהחלפות קישורים אל מול מנהלי אתרים בתחומים אשר חופפים לשלכם אבל לא של מתחרים ישירים..

קיימות שיטות רבות בהם תוכלו ללמוד מעט על קידום אתרים בעצמכם והוספתי משאבים / קישורים בחלק הבא ואתם מוזמנים לקרוא עוד כדי להצליח באינטרנט


מידע נוסף ומדריכים:
.
    בהצלחה, שגיב SEO קידום אתרים בגוגל.

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה