8 טיפים לשיפור השירות ושימור לקוחות שכדאי לדעת!


כל בית עסק יודע שזה חשוב לשמר לקוחות ואפילו לקוחות חד פעמיים אם אפשר כיוון שלקוח מרוצה הוא לקוח ממליץ ולקוח ממליץ הוא הפרסומת הכי אפקטיבית שיש לבית עסק!  אבל! מעבר לידע מה אנחנו כבר עושים כדי באמת לשמר לקוח? מרביתנו? כלום! אפילו העסקים הגדולים מניחים שאין להם תחרות ופשוט שמים עלינו קצוץ.

אז איך אתה כבעל עסק יכול לשמר לקוחות?

1. דע את המחמאות וגם את התלונות!

בעלי עסקים רבים פשוט לא מתקשרים עם הלקוח לאחר ששלחו לו את הפריט שהוא רכש או ברגע שהסתיימה ביניהם התקשורת וזאת בעיקר בגלל "מחסור בזמן" או חוסר סדר או פשוט חוסר עניין. למה שלא תקח רגע ולפני שאתה מתייק, תרים טלפון אל הלקוח בעת שהוא קיבל את המוצר ותבדוק מה נשמע? זה א' ב' של שירות לקוחות. אפילו אם אתה הבעלים של חברת הובלות תשקיע רגע אחרי שהמובילים אמרו לך שהם סיימו את ההובלה ותתקשר אל הלקוח.
בצורה כזאת אתה חשוף למידע ועם האצבע על ההדק! ככה אתה שומע פרגונים, יוצר זהות אישית אל מול הלקוח (הוא מרגיש שקצת אכפת לך וגם השיחה צריכה להיות אישית אך מקצועית) וכך גם תשמע אם יש בעיה חוזרת ונשנית עם מוביל מסוים או עם נוהל עבודה מסוים. כבעלי עסקים אנו צריכים מידע וזאת אחת הדרכים הטובות ביותר לכרות מידע מהלקוחות שלנו.

2. צור תמריץ לפעם הבאה ותחייך כשמשתמשים בו

זה לא משנה אם אתה בית קפה או חנות אלקטרוניקה. אתה יכול ליצור תמריץ חכם שאתה יכול להרשות לעצמך לביקור הבא של הלקוח. נסה לעשות את זה נוח בשבילו לשמור כמו קוד בSMS או אימייל שהוא יכול לתייק ולא איזה חתיכת נייר ולא פחות חשוב תחייך אליו חיוך רחב כשהוא בא לממש את זה ותגיד לו "שמח שחזרת!". זאת עוד דרך ליצור זכרון מבוסס אצל לקוח ואפילו מבלי שיחשוב על התמריץ אלא דווקא על איכות השירות שלכם.

3. תהיה שימושי, מקורי ואפקטיבי ברשת האינטרנט

רשת האינטרנט או ליתר דיוק האתר שלך הוא כלי נ-ה-ד-ר אותו מפספסים בעלי עסקים רבים מבחינת היעילות שלו ורק רודפים אחר הלקוח הבא. אני יודע, גוגל עושה את החיים קשים אבל זאת טיבה של תחרות ואין מה לעשות נגד זה. במקום זה (זה גם יועיל לקידום שלכם) חשבו על דרכים מקוריות לשפצר ולשפר את התוכן שמציע האתר שלכם ללקוח הבא אבל גם ללקוחות עבר! 
למה אני מתכוון? הנה כמה דוגמאות:
  • סרטוני הדרכה ושימוש במוצר
  • חוברות הדרכה בעברית למוצר
  • שאלות ותשובות על המוצר
  • אפשרות לדרג את המוצר ואת השירות
  • כלים שונים לשיפור הרכישה
  • חוות דעת של לקוחות על כל מוצר
  • דרך קלה ליצור קשר עם תמיכה
תהיו יצירתיים בהתאם לעסק שלכם - דוגמאות:
  • מחשבון הובלות (אם אתם חברת הובלות)
  • מעקב משלוחים אונליין (אם אתם חברת שליחויות)
  • מחשבון משקל זהב (אם אתם חנות תכשיטים)
  • מחשבון דמי מזונות (אם אתם עורך דין גירושין)
  • מדריך עשיר להורדה (אם אתם מקדמי אתרים
  • תבניות חינמיות לג'ומלה / וורדפרס (אם אתם בוני אתרים)

4. שולחים מוצרים ללקוחות? עשו את זה ממש מהר!

אם אתם מחזיקים בחנות אלקטרונית או אפילו מחזיקים בחנות פיזית אשר שולחת מוצרים ללקוחות כדאי לשים דגש על זמן המשלוח! כיום מציעות חברות שליחויות שירותי שילוח מהירים מאוד לעומת דואר ישראל ואפילו ממשק מעקב שליחויות אונליין באתר שלהם. רק תארו לעצמכם את פניו של הלקוח שמקבל את המוצר יום או לכל היאוחר יומיים לאחר שלחץ על כפתור ההזמנה באתר שלכם. מאותו רגע ובהנחה שאתם מוכרים מוצרים תקינים יש לכם לקוח מרוצה!

5. תהיו פותרי בעיות - זה מגיע עם התחום.

הרבה פעמים אני נתקל בבעלי עסקים ובעלי חנויות שלא מעניין אותם כלום מעבר למה שהם חייבים לעשות על פי חוק. זאת לא המשמעות של שירות. אם לקוח זקוק לעזרה עם המוצר או אפילו עם הספק של המוצר (שלרוב נותן אחריות) תעשו עוד צעד... זה אולי קצת מתיש אבל אתם בתחום השירות ולא בתחום הדלפקות + לחיצה על הקופה. נסו לעזור לו או לה לפתור את הבעיה בה נתקל ותזכו בלקוח נאמן לחיים.

6. מה בית העסק שלכם אומר ללקוח חדש?

זה מאוד חשוב שתחשבו על התחום שלכם ומה אנשים מצפים. דוגמה... כבר שנים שאני גר בתל אביב ולפני כשנה התאהבתי במסעדה טבעונית מפתיעה. לראשונה אוכל טבעוני טעים לי! התלהבתי והזמנתי פעם בשבוע ארוחה מאותה מסעדה למשרד שלי... פעם אחת בשיטוטי ברחוב אבן גבירול עם בת זוגתי ראיתי את הסניף שלהם והחלטנו לשבת לאכול למרות הפרצוף שהיא עשתה למשמע צמד המילים אוכל אורגני.
טוב... אז נכנסו ורצינו להזמין. כבר שם התגלתה התמונה האמיתית. צוות ילדים בתוך "מסעדה" מבולגנת ומלוכלכת עם תפריטים קטנים ולא ברורים (ודביקים - איכס). אני חייב להודות... לא התמונה שהתחברה לי בראש עם אוכל אורגני. אין צורך לציין שמעולם לא הזמנתי מהם מאז...
אז? מה בית העסק שלכם משדר ללקוח (וגם לעובדים בו)? יש לכם מוסך? כמה סמלים של מכוניות, שלטים של מותגים ותמונות של מכוניות מפורסמות יש בו? אל תגידו לי שהסתפקתם רק בקירות מפויחים כי זה יש לכולם. איפה הגאווה שלכם בבית העסק מתבטאת? האם אני אגיד לעצמי... הבעלים של העסק בטח חולה על מכוניות?
כל אלו ועוד הם אותות של אמינות. לא רק פוזה ויוקרה אלא הרגשה שאתה בידיים של מומחה שאכפת לו ומבין עניין.

7. העובדים שלך הם העסק שלך.

הניתוק בין העובדים למנהל / בעלים הוא סממן של בית עסק אשר מנוהל בצורה גרועה. יש לעבוד כל הזמן על שיפור הידע של העובדים, התאמת ציפיות, הנחיה והקשבה... אל תדמיינו עצמכם מנהלים מרוחקים כי אתם מפספסים המון המון מידע ובונים חוסר אכפתיות אצל צוות העובדים שלכם והם תרצו או לא הפנים של העסק שלכם.
למדו את העובדים שלכם לתגמל לקוחות וותיקים / חוזרים עם ציטוט "אני רואה שאתה לקוח וותיק ואנסה לעשות את זה קצת יותר מהר בשבילך." המשפט הזה לבדו שווה מיליון דולר מבחינת הרגשה - רק חשבו מה אתם מרגישים שאומרים לכם משפט כזה. נסו להנחות את העובדים שלכם לחייך ותנו להם סיבה ומוטיבציה. גם כאן יש הזדמנות ללמוד מחברות גדולות אשר תמיד מריצות איזה תחרות ברקע על פרס אטרקטיבי כדי לשפר את שיטות העבודה ואחוז הסגירות / מכירות של העובדים שלהם.
תגמלו עובדים שעושים עבודה טובה ולא דווקא עובדים פופולריים... השאיפה לתגמל את אלו שעובדים קשה ובאמת אכפת להם מבית העסק. תתפלאו אבל תמיד יש עובדים שבאמת מתגאים בעבודה שלהם ובבית העסק ומשבחים אותו בפה מלא. אלו העובדים שיש לטפח, לקדם ולשדרג הלאה בחברה.

מיתוג חכם נשמר בזיכרון!

אין לכם מושג כמה זה חשוב! מיתוג עושה את העסק... יכול להיות שאתם הכי מקצועיים (אבל באמת) ועושים דברים מהלב ואפילו ממש נחמדים אבל זה שהזמין מכם לא זוכר את בית העסק כשהוא בא להמליץ לבית עסק של חבר / מכר אלא זוכר את השם של מושיקו, הבחור שטיפל בו ואפילו מתנצל בשמכם שאתם לא מתעסקים בסטייל אבל עושים את העבודה!
אל תכנעו לזה! קחו רגע ובנו לעצמכם מותג עם לוגו, שם יפה ובולט שיוצר קשר מהיר בין המוצר / השירות (הלוגו) כך שהלקוח יזכור אתכם. תשקיעו בסביבה בה אתם קולטים קהל עם תמונות שיוצרות התאמה בין המוצר לחברה, השקיעו בצבעים הנכונים ועשו את זה אתמול.

מה אתה מתכוון לעשות מחר?

האם אתם מתכוונים שלא לחשוב על כך שוב? אולי תקחו רגע ותחשבו איך אתם יכולים לשפר השבוע את השירות, החזרות והעתיד של בית העסק שלכם.
כמו תמיד אשמח לשמוע טיפים נוספים לשיפור השירות ושימור לקוחות שעובדים בשבילכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה