קבוצת סווטש – חברת שעוני סווטש



משרדים: Seevorstadt 6 CH-2502 Bienne, שוויץ.
טלפון: 41-32-343-68-33
פקס: 41-32-343-69-22
אתר הבית: www.swatchgroup.com

קבוצת סווטש בע"מ (Swatch Group Ltd) היא חברת שעונים שוויצרית. קבוצת סווטש נוסדה בשנת 1983 כתוצאה מאיחוד של שתי חברות שעונים אחרות, חברת ASUAG וחברת SSIH. שמה המקורי של חברת סווטש הפך לשם החברה רק בשנת 1998 ולפני כן היא נקראה תאגיד SMH - מיקרואלקטרוניקה ושעונים בע"מ (SMH Swiss Corporation for Microelectronics and Watchmaking Industries Ltd).

מיסטר סווטש
ניקולאס ג'י הייאק (Nicolas G. Hayek) אשר נולד בשנת 1928 הוא אחד ממייסדי קבוצת סווטש, יושב הראש ונציג מועצת המנהלים של קבוצת סווטש בע"מ. לאחר שהשלים את המיסוד של חברות ASUAG וחברת SSIH במשך ארבע שנים ובעזרת קבוצה של משקיעים שוויצרים הוא רכש אחוז משמעותי ממניות חברת סווטש החדשה והפך ליושב הראש של החברה בשנת 1985 והפך למנכ"ל תפעולי בשנת 1986.

ניקולאס ג'י הייאק שיחק תפקיד מרכזי בריפוי מותגי שעונים מובילים מבית קבוצת סווטש ביניהם חברת שעוני ברגט (Breguet), חברת שעוני בלנקפיין (Blancpain), חברת שעוני אומגה (Omega), חברת שעוני לונג'ין (Longines), חברת שעוני ראדו (Rado), חברת שעוני טיסו' (Tissot), חברת שעוני קלווין קליין (Calvin Klein), חברת שעוני סרטינה (Certina), חברת שעוני המילטון (Hamilton), חברת שעוני פייר בלמיין (Pierre Balmain) ועוד רשימת מותגי שעונים.

ההחלטות שלקח ניקולאס ג'י הייאק עזרו לתעשיית השעונים השוויצרית כולה לצאת מהמשבר שתקף אותה עם התפתחות התעשייה היפנית והחזיר אותה לראש החוד של עולם השעונים.

קבוצת סווטש – הנהלה נוכחית (2010)
ג'ורג נ. הייאק גוניור – מנכל תפעולי ונציג חבר המנהלים
ניילה הייאק – יושבת ראש חבר המנהלים
נשיאת קבוצת סווטש - ארלט אלסה אמך

היסטוריה - קבוצת שעוני סווטש
באמצע שנות השבעים, בזמן כשתעשיית השעונים השוויצרית כולה סבלה מקשיים יצא השעון "Delirium" השעון הדק בעולם וטכנולוגיה שהייתה מתקדמת יותר מזאת של היפנים אשר לקחו את רוב נתח השוק של עולם השעונים. אבל דגם שעון אחד לא עשה הרבה כדי לשנות את שוק השעונים ולהחזיר את השליטה אל השוויצרים, זה קרה כאשר התאחדו שתי החברות שהיום הפכו לקבוצת סווטש והוציאו שעון אשר מכיל בתוכו רק 51 חלקים וזאת לעומת שעונים אחרים אשר הכילו 91 חלקים. עובדה זאת הוזילה מאוד את עלויות השעונים ואפשרו לסווטש להוציא סדרת שעונים דקים מפלסטיק וכך להציע שעונים בשלל עיצובים ובמחיר לכל כיס. כיום קוראים לסדרת שעונים זאת שעוני סווטש סקין (Swatch Skin).

כבר בתחילת שנות התשעים, חברת שעוני SMH הפכה לאחד מיצרניות השעונים הגדולות בעולם. לאורך השנים רכשה, שדרגה ופיתחה את מותגי שעונים נודעים והפכה עולתם למותגי שעונים מובילים בעולם.

שעוני סווטש בישראל
גם בארצנו הקטנטונת (ביחס לעולם) ניתן למצוא שעוני סווטש בכל חנות שעונים שמכבדת עצמה. קו השעונים של סווטש מכיל שעונים לכל דורש, במחירים נוחים במיוחד ובמגוון רחב במיוחד של מחירים. רבים לא יודעים זאת אך שעוני סווטש הם השעונים היחידים עליהם אין הנחה בשום חנות שעונים והמחיר הוא מחיר אחיד בכל החנויות.

קישורים רלוונטים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה