אוי לא, נראה לי שהנזילה הזאת מגיעה מגג?!

נזילה מהגג? זאת יכולה להיות צרה צרורה. אם יש לכם מזל, אז גיליתם את הנזילה בטפטוף הראשון שהתחיל את החורף או אולי אפילו כי דוד שמש התפוצץ לכם על הגג - ולכן, יש לכם נזילה קטנה וממוקדת. נזילה רצינית היא סיפור רציני וצריך לחכות לייבוש ברמה סבירה כדי לבצע איטום מוצלח (למרות שזה לא הכרחי).

מרביתנו לא גרים בבתים פרטיים ולמרות זאת, כאשר מדובר על איטום הגג מדובר על עבודה אשר מבוצע מהתקציב הכללי של כל דיירי הבניין - אפילו מי שגר בקומה הראשונה. זה הגג של המבנה כולו ולא רק של דיירי הקומה העליונה. קיימות מספר שיטות פופולריות לאיטום גג בישראל - החל משיטות קלות ויחסית זולות כמו זיפות גג ועד שיטות טובות יותר כמו יריעות ביטומניות בשילוב בטקל או ללא. מה זה בטקל? כבר נגיע לזה (עוד איזה 399 מילה).

איטום גגות - מה האופציות?

זיפות גג



זיפות גג בעזרת זפת היא השיטה הוותיקה ולדעתי הזולה ביותר שקיימת בשוק! זפת היא נוזל סמיך אשר לרוב מגיע בצבע חום כהה / שחור והוא מופק מפחם או נפט. בעבר הלא רחוק היו משתמשים בזפת כדי לאטום גם סירות ובכדי לבנות כבישים - מכירים את המינוח Tarmac? מדובר על של תערובת זפת וחצץ.

בהקשר של זיפות גגות, הזפת מגיעה אלינו במצב קשיח אך גמיש, והקבלן אשר מבצע בעבורכם את הזיפות מחמם את הזפת למצב נוזלי ושופך אותה בצורה ממוקדת על איזור אחר איזור על הגג שלנו בזמן שהוא מורח ומאחד את גובה השכבה. מדובר על פתרון נוח ומהיר שיותר על לעבוד איתו על גג שיש בו הרבה גורמים מפריעים כמו המון דודים ורגליים של דודי שמש, כבלים, חורים, חוסר אחידות, סדקים ושאר הפרעות.

זיפות גג היא שיטה מעולה במחיר מעולה (ראו מחירון נפוץ בתחום בסוף הסקירה) והיא הפתרון הקל והמהיר. המון קבלני איטום ישראליים מציעים שירותי זיפות גגות ומדובר על שירות נפוץ ומהיר. קחו בחשבון שלא מדובר על שיטה איכותית במיוחד, הגג הישראלי מקבל טווח טמפטרטורות רחב והחומרים לרוב אינם עומדים בתקן (זה עולה יותר אבל אולי שווה לבדוק ולבקש) ולכן נסדקים בחום. מהסיבה הזאת לרוב תקבלו טווח אחריות קצר של 3-7 שנים לכל היותר עבור עבודת זיפות גג.

סיוד גג לאחר איטום עם זפת

אם קראתם את הפסקה הקודמת (תקראו!) אז למדתם שטמפרטורות הקיץ הישראליות, בשילוב העובדה שזפת היא שחורה מקצרת את חייו של האיטום - ולכן, משתלם מאוד לבצע סיוד של הגג שלכם לאחר זיפות. לא רק שזה ישפר את העמידות של הזפת (למעשה חלק מהקבלנים דורשים את זה כחלק מההליך) אלא שזה גם יוריד את עלויות הקירור של הבית.

איטום גג עם יריעות ביטומניות



מה זה למה זה ככ פופולארי? יריעה ביטומנית היא גליל פלסטיק וגומי אשר נפרס ליריעה ברוחב של מטר ובאורך של עשרה מטרים. את היריעות הללו פורסים לאורך הגג אותו מבקשים לאטום, ואז מדביקים אותו לגג על ידי המסה של השכבה התחתונה עם חום או בצורה יותר פרקטית בעזרת להביור.

כמובן שיש לחתוך אותו וליצר בו שסעים וחורים כדי למקם רגליים של דודים ושאר הפרעות בגג ולכן נדרשת עבודה הכנה ארוכה ודקדקנית לפני יישום יריעות ביטמניות על גגות בטון. למרות הצורך בעבודה מקדימה לא פשוטה, מדובר בשיטה הפופולארית ביותר כיום מכיוון שהיא עמידה. במיוחד עם מדובר ביריעות ביטמניות איכותיות עם תו תקן.

מגיע עם אחריות! בגלל והודות לעובדה שמדובר על פתרון איכותי, קרוב לוודאי שתהנו מאחריות רבת שנים (אם לא אז משהו לא תקין). לרוב מקבלים אחריות לתקופה של בין 5-10 שנים. אם הקבלן בו בחרתם בוחר במותג איכותי של יריעות אתם תהנו משנים ארוכות ובטוחות של אפס נזילות.


איך בוחרים בעל מקצוע טוב? בלי קלישאות

זה תלוי בכם! אף אחד לא יכול לבחור בעבורכם בעל מקצוע טוב. אתם צריכים לעשות קצת שיעורי בית, אין מנוס ואל תסמכו על המלצה יחידה - כי.. הלקוח לא יתקל בבעיות לרוב בשנים הראשונות ממילא. שווה לכם להכנס לאתרים שעוזרים בדירוג בעלי מקצוע ולנסות ולבדוק שיש אחידות בין האתרים לגבי בעל מקצוע ספציפי. אני לא חושב שרק מחיר הוא הפרמטר היחידי אבל זה בהחלט קריטי עבור חלק מאיתנו. קחו בחשבון שמחיר זול מאוד משמע (לעיתים קרובות) עבודה פחות טובה.

חוות דעת חוות דעת ועוד קצת. מדובר על תיקון ארוך טווח. תבחרו 2-3 בעלי מקצוע מהם תרצו לקבל הצעת מחיר ותקראו עליהם חוות דעת ועוד חוות דעת ככל האפשר כדי לבדוק מה כמות לקוחות גדולה ככל האפשר מספרת על בעל המקצוע. רק חוות דעת אשר נצברו לאורך השנים עשויות לתת לכם איזשהו עדות לבעל מקצוע שבא לעבוד, מנוסה בעבודה שלו וגם לא לחוץ לעשות את העבודה שלכם בכל מחיר.


מחירון איטום גגות

איטום גגות
  • יריעות ביטומניות 5 מ"מ90-120ש"ח למטר רבוע

    המחיר מתייחס לגג בשטח 160 מ"ר ומעלה ואינו כולל הרמת דוודים, תיקוני בטון ופינוי פסולת. ישנן יריעות עם תו תקן ישראלי או תו תקן אירופאי הישראלי יעלה יותר

  • איטום במשחה פוליאוריטנית90-160ש"ח למטר רבוע

    המחיר מתייחס למינימום 30 מ"ר בשכבה 1 ללא תוספת יריעות שריון

  • איטום במשחה אקרילית50-80ש"ח למטר רבוע

    המחיר מתייחס לאיטום גג מרוצף באמצעות מריחת חומר משחתי לבן על בסיס מים יש לקחת בחשבון תוספות על תיקון ריצוף שבור.

  • זיפות גגות30-80ש"ח למטר רבוע

    המחיר מתייחס לגג בשטח של בין 100-200 מ"ר ואינו כולל פירוק דוודים או תיקוני בטון. בגגות גדולים מקובל להפחית כ- 5% מהעלות למ"ר. המחיר לא כולל סיוד

  • תיקון מקומי באיטום הגג1000-1800ש"ח

    המחיר מתייחס לתיקון מקומי באיטום הגג, וכולל את כל התיקון


מחירון באדיבות אתר מענטש, המקום למצוא בו קבלן איטום גגות


אהבתם? עשיתם איטום גג לאחרונה?

אם עשיתם איטום גג לאחרונה או שאתם עומדים לעשות אחד (כי בואו נודה, לפעמים אין ברירה) אני ממש אודה לכם אם תחלקו איתנו את החוויה שלכם, במי בחרתם בסוף, למה ואיך היה, או אפילו באיזה שלב אתם בחיפוש. שיהיה לכולנו חורף יבש ושלום שלום שלום על כל בית בישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה