סוגי קידוחים והחשיבות שלהם בכל פרויקט בנייה



נדל"ן הוא נושא חם מאוד בעשור האחרון. החל ממחיר השכירות בתל אביב אשר הוציא את המחאה הגדולה ביותר שידעה ועד לפרויקטים באיכות ירודה אשר נעשים על ידי הקבלנים הטובים והמוכרים ביותר שיש לישראל להציע.

במאמר זה אני רוצה לדבר אתכם על חלק קטן אך חשוב ביותר בבנייה של כל בניין מודרני שאנו רואים. פרויקטים מודרניים של בינוי הם פרויקטים בהם בונים בניינים רבי קומות ולאו דווקא את אותם בניינים ישנים בני 4 או 3 קומות כיוון שזה פחות משתלם לקבלן.

קידוחים למטרות בנייה וחיזוק מבנים

קידוח עבור יסודות וקידוחי כלונסאות הם הבסיס ליסודות חזקים. במקרים רבים מאוד (הרוב הגורף) הקרקע לבדה אינה ערוכה לקלוט את המשקלים והמעמסה המתמשכת שלא לדבר על יציבות מבנית אשר נדרשים ממבנים מודרניים וזאת עוד לפני שהזכרנו את התקנים המחמירים אשר הולכים ומשתכללים לצד חומרי בנייה מתקדמים ומודרניים יותר כגון סוגים חדשים של מלט ופלדה, תערובות מיוחדות וכו, טכניקות חכמות לבניית היסודות ועוד.


בדיקת הקרקע וקביעת עומק היסודות וסוג החומרים בהם יעשה שימוש

בדיקת קרקע היא שלב ביניים נדרש כאשר מקימים בניין רב קומות או כל מבנה מודרני אחר.  בניית הקרקע מתבצעת על ידי אדם אשר מומחה לדבר (חברה / ספק שירות ישראלי). בבדיקות אלו בוחנים את רמת הרטיבות, אם קיים זיהום בקרקע, סוג החומר ממנו מורכבת הקרקע ועוד.

שימושים עיקריים לקידוח בתהליך הבנייה

 
* בסרטון הדגמה של קידוחי כלונסאות (על ידי חברה ישראלית)
כפי שציינתי בקצרה בפסקאות הקודמות, קידוח הוא מבין השלבים הראשוניים בהם נעשה שימוש בתהליך של הקמת בניין, בית פרטי, מבנה מסחרי או כל מבנה אחר אשר מחייב בנייה עמידה ובמיוחד אם מדובר על אדמה שאינה יכולה לתמוך לבדה בעומס ובמשקלים, תנועת הקרקע ושאר פרמטרים אשר עשויים להשפיע על עמידות המבנה.
נכון להיום, קידוחים הם הדרך המהירה ביותר ליצירת בורות עמוקים אליהם בתוך ניתן לבנות את יסודות המבנה. שיטות קידוח מודרניות מאפשרות לשלב יציקה כבר בשלב הקידוח וכך לקצר בצורה ניכרת את שלב זה ולזרז את בניית המבנה. נכון, אנחנו עדיין לא סין אבל בהחלט עושים צעדי ענק מבחינה טכנולוגית בדרך לבנייה מהירה יותר.
לאחר ביצוע הקידוחים נהוג לשלב בבורות אשר נחפרו רשתות פלדה אשר יעטפו את הבטון עצמו. בטון זה יהווה מאוחר יותר את יסודות המבנה כולו ויאפשר למבנה להבנות לגובה תוך מתן בסיס רחב, חזק ועמיד בפני פגעי הטבע והזמן.
יסודות אלו "מציצים" כמובן אל מחוץ לאדמה וממשיכים מעלה והופכים להיות עמודי התמיכה הראשיים במבנה. העובדה שהם משתלבים אל תוך האדמה ומתחברים אל האדמה בעזרת תערובות מלט מודרניות ופלדה מאפשר למבנה להישאר גמיש אך איתן.
רוצים לדעת עוד?
בחלק הבא כללתי מקורות מידע ואתרים מומלצים בהם ניתן למצוא מידע נוסף על קידוחי קרקע, שיטות קידוח, מידע על בחינת קרקע ועוד. אני מקווה שמצאתם מאמר זה למעניין וקריא. עוד בקרוב, בברכה... אלון.

מידע בו השתמשתי להכנת המאמר

תגובה 1: